Hallo Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van sylvia kuus - WaarBenJij.nu Hallo Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van sylvia kuus - WaarBenJij.nu

Hallo Nieuw Zeeland!

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg sylvia

08 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Taupo

Na een reisje van meer dan 50 uur via Amsterdam, Bangkok, Taiwan en Auckland ben ik nu op plaats van bestemming.

In Taiwan met een gezellig groepje andere reizigers de hoofdstad ontdekt, we hadden per slot van rekening maar 10 uur overstaptijd. Opvallend was dat het een hele schone stad was >de tassen van de zwervers werden geordend neergezet bij palen en geen papiertje of prullenbak te vinden op straat. De mensen lachten veel en toverden constant hun fototoestel tevoorschijn om met ons op de foto te gaan. Voelde me weer helemaal thuis tussen de Aziaten en verheug me er al op om over een paar maandjes in Azië te zijn.

In Nieuw Zeeland verblijf ik nu bij mijn oom en tante in een prachtig huis midden in de heuvels. Wat erg leuk was, was dat de hele familie er was toen ik aankwam. Ik heb in totaal 17 familieleden hier, waaronder ooms en tantes, neven, nichten en 7 kleine kinderen van mijn 2 neven. Zondag mocht ik daarom de hele dag boekjes voorlezen, knutselen en paardje spelen. Nee, geen tijd voor een jetlag. Dat werd rondrennen met een springtouw om me heen gebonden.

Vandaag heb ik met mijn oom Fred een wandel tocht door de bergen gemaakt. We hebben een paar uur door de prachtige natuur gelopen.Ik heb een gigantisch hoge waterval gezien en verder heeft mijn oom me veel verteld over de verschillende soorten bomen. Erg handig om te weten dat ik het 'mý Bush mans friend' blad kan gebruiken wanneer ik eens ongelegen zit met toiletpapier.

Verder zijn we nog naar een stuwmeer geweest en hebben we vrienden van mijn oom ontmoet, die meer dan vijftig jaar geleden van Nederland naar Nieuw Zeeland zijn geëmigreerd. Het was een vrolijk echtpaar. De man liet mij een gedicht zien wat hij voor zijn vrouw geschreven had toen ze 50 jaar getrouwd waren. Er stond in dat hij geen cent had toen hij aankwam in Nieuw Zeeland. Ze waren verliefd maar zij moest wachten totdat ze 21 jaar was voordat ze van haar ouders hem achterna mocht. Toen ze jarig was geweest, kocht ze trouwringen, naaide een trouwjurk en kwam ze na 6 weken varen aan bij haar verloofde. Ze trouwden, kregen 6 kinderen, nog meer kleinkinderen en wonen nu nog steeds samen op een boerderij die ze helemaal zelf hebben opgebouwd. Wat een prachtig verhaal he?

Ook bij mijn oom en tante was er een bijzondere start.Bij hen was het begonnen met een briefcorrespondentie toen mijn oom voor jaren op een verlaten eiland in Indonesie zat. Toen mijn oom terugkwam, wist hij dat hij met mijn tante wilde trouwen. Samen zijn ze naar Nieuw Zeeland gegaan en ze zijn ondertussen 40 gelukkige jaren verder.

Verder heeft mijn oom veel verhalen verteld over de verschillende reizen die hij gemaakt heeft: dat hij afgelopen jaar op zijn zesenzestigste in een maand tijd 500 km door de ruige bergen heeft gelopen, dat er tijdens een andere tocht eens zoveel sneeuw viel dat hij twee dagen onder een steen moest zien te overleven totdat de sneeuwval minder werd, dat hij op zijn vierentwintigste een jaar in Emmaus Frankrijk heeft geleefd en dat hij vroeger tijdens het liften een paar dagen vastgezeten heeft in Bulgarije omdat hij en zijn vrienden eigenlijk het land niet in mochten wegens het communisme en dat toch gedaan hadden.
Zo waren er nog veel meer verhalen, wat erg fascinerend was om naar te luisteren.

Toen we thuiskwamen van de bergtocht, en mijn oom even buiten was, vertelde mijn tante dat mijn oom gezegd had dat ik 'als een haas' liep tijdens de bergtocht. Blijkbaar had hij naar me gekeken en kon hij door deze berg een goede indruk krijgen van mijn klimniveau. Je kan je voorstellen dat ik, na deze bemoedigende woorden van mijn heldhaftige oom, de reis huppelend zal voortzetten. Hoef ik toch geen spijt te hebben dat ik dat ene hele leuke vestje moest thuislaten voor grote, lompe bergschoenen waarmee ik nooit zo'n liefdes verhaal mee zal gaan gaan scoren als de verhalen die ik hierboven beschreven heb.



  • 08 Oktober 2014 - 08:31

    Marij:

    Mooi begin van deze reis Syl! Dat er nog maar vele mooie momenten mogen volgen! X

  • 08 Oktober 2014 - 08:56

    Nies:

    Hey Syl! Wat een super leuke ontvangst en dus een mooie start van je reis! Geniet ervan! X

  • 08 Oktober 2014 - 10:17

    Ralph Hagelaar:

    Leuk om te lezen Sylvia! Mijn vriendin en ik staat ongeveer hetzelfde vluchtschema te wachten, alleen wij stappen uit in Sydney ipv Auckland. Ook willen wij na onze tijd in Australië nog een tijdje door Azië reizen.
    Geniet van je tijd daar. groetjes Ralph

  • 08 Oktober 2014 - 10:18

    Bianca:

    Leuk om te lezen! Valt de appel nog niet zo ver van de boom met die bizarre reisverhalen en avonturen van jou ;-)
    Ik kan alleen niet goed opmaken uit je verhaal waar je nu in NZ zit? Geniet ervan! Er staat je nog veel moois te wachten! <3
    Grts Bianca

  • 08 Oktober 2014 - 12:14

    Sara-May :

    Syl, yes je eerste verhaal! Wat een mooie verhalen van je familie. Reislust zit in de familie zo te horen, zet hem op haasje! Heeeel veel plezier en we kijken hier uit naar je volgende verhalen, zodat we je niet helemaal moeten missen. Dikke kus!

  • 08 Oktober 2014 - 15:43

    Sanne:

    Liefie!!!

    Tof dat ze je meteen al die mooie verhalen vertellen. En ik zag de foto al voorbij komen van jou in je bergoutfit. Nou ik zou eerder zeggen: als je daar de liefde van je leven niet mee gaat scoren weet ik het ook niet meer;) Bovendien gaat het die nieuwzeelanders natuurlijk niet om elegante gazellebenen, maar een postuur en loopje als een haas. Overigens beide goed vertegenwoordigd bij jou, dus geen zorgen.
    Ik mis je hier in huis!

    Dikke kus

  • 08 Oktober 2014 - 18:07

    Sietske Krikke:

    Wat een prachtige verhalen! Wie weet wat jou allemaal te wachten staat.. Een ding is zeker, ook jij hebt later jouw neefjes en nichtjes veel te vertellen! Geniet! Xx Sietske

  • 08 Oktober 2014 - 19:34

    Rob & Ingrid:

    hi Sylvia

    This is so nice to read. I am so happy for you. And what a great welcome in NZ by your family.
    Anyways we hope you will have a great time and like Sanne wrote. In this climbers outfit maybe you will impress the Maori's and find the love of your life.
    Have fun dear and looking forward for your next itinerary.
    Much love from Ingrid & Rob

  • 08 Oktober 2014 - 21:32

    Hester:

    jeej sylvia! wat heerlijk om zo een beetje mee te genieten :)

  • 10 Oktober 2014 - 11:05

    Marlieke:

    Hele leuke verhalen Syl, heerlijk om te lezen. Geniet ervan! x

  • 25 Oktober 2014 - 16:28

    Fay:

    hahaha syl, jawel hoor met bergschoenen en al verover jij die mannenharten ;)

  • 18 November 2014 - 21:00

    Sint Ter Klaas:

    Lieve Sylvia
    Hierbij een mailtje van een oude man die met bewondering je story leest
    Ook al ben ik in de loop der eeuwen echt overal geweest.
    Ik bewonder je doorzettingsvermogen en je kracht
    Hoewel ...... eigenlijk had ik niet anders van je verwacht
    Dikke tuut
    Sint ter Klaas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sylvia

Actief sinds 29 Jan. 2011
Verslag gelezen: 553
Totaal aantal bezoekers 44033

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2014 - 07 April 2016

1,5 jaar de wereld over!

12 Augustus 2013 - 07 September 2013

Ontdekkingstocht door de Himalaya

10 Januari 2012 - 11 April 2012

Zuid- en Midden Amerika

09 Februari 2011 - 09 Mei 2011

Zuidoost Azie

Landen bezocht: