Hallo leger - Reisverslag uit Srinagar, India van sylvia kuus - WaarBenJij.nu Hallo leger - Reisverslag uit Srinagar, India van sylvia kuus - WaarBenJij.nu

Hallo leger

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg sylvia

15 Augustus 2013 | India, Srinagar

HELLO!



Jaja, ik ben gister aangekomen in India!!

Toen ik in Delhi aankwam, viel het me alles mee. In het vliegtuig zat ik naast een ander nederlands, blond meisje en we hadden elkaar al gek lopen maken dat we,als we uitstapten, waarschijnlijk bestormd door mannen zouden worden. Lichtelijk zenuwachtig liepen we dan ook de schuifdeuren van het vliegveld uit. We zagen inderdaad erg veeeeeeeeeeel mannen, maar ze hielden allemaal netjes hun mond en bleven goed op afstand. Erwas maar 1 jongen die vanachter zijn receptiebalie stiekem een foto probeerde te maken. Jammer, het leek me wel leuk om een keer als beroemheid een land binnen te komen, maar we hadden dus iets te hoog van de toren geblazen met onze verwachtingen.

Daarna haar gedag gezegd, bus genomen naar het nationale vliegveld en het vliegtuig naar Srinagar genomen. Dit hele vliegtuig keek wel om toen ik binnenkwam. Mmm, ik was dan ook de enige toerist in dat hele vliegtuig. Later kwam ik erachter waarom... Er schijnt namelijk hier vlakbij een oorlog tussen Pakistan en India te zijn. Toen ik het stadje met de jeep binnenkwam zag ik echt overal militairen. Best wel een beetje eng. Gelukkig was ik omgepraat door een taxichauffeur om in een hotelboat te gaan, waardoor ik nu aan een prachtig meer zit en helemaal niks merk van wat er in het stadje gebeurt. Het is hier echt prachtig en een hele rustige sfeer. Ik zit samen met een Israelisch stel en een Pool.
Die Pool was trouwens echt per ongeluk in de oorlog terecht gekomen. Hij was in Jammu en plotseling vlogen er allemaal raketten in het rond. Hij werd opgesloten in het hotel, waar hij voor 2 dagen niet meer uit mocht. Gelukkig was hij met een meisje die het land goed kende en die een vriend kon bellen voor een vliegticket. Hij was gister helemaal gesloopt. Hij was zo iemand die India haatte en het helemaal gehad had. Hij kon precies vertellen hoeveel dagen hij er al was en hoeveel hij er nog 'moest'. Gister had die vriendin van hem ook nog gedumpt. Ze was in een ander hostel gaan zitten en hij kon haar vandaag nergens meer vinden. Op zich snap ik het wel een beetje, want je wordt best moe van iemand die zo negatief is. Ik heb hem vandaag daarom gezegd dat hij alleen met mij mee mocht als hij positief deed, anders haalt hij ook mijn energie weg. Het grappige was dat alle Indiers ook tegen hem zeiden dat zij zijn lach miste. Het meisje met wie hij reiste, is hier naar een Indier gevlucht. Eigenlijk was het best zielig, want hij voelde zich echt rot. Ik heb gezegd dat het een nieuw begin voor hem is en dat nu pas zijn reis start! Na 3 weken negativiteit kan hij nu de leuke kant van India gaan zien. Ik hoop echt dat hij zichzelf kan herpakken want ik weet het nu al; Ik hou van India!!!

Vannacht was trouwens niet heel relaxed, want ik hoorde allemaal schoten en was alleen in mijn kamer. Bizar om dat zo dichtbij te horen. Op dat moment wist ik niet goed wat ik moest doen. Ik had een jetlag en was ook super moe dus was even radeloos. Gelukkig zorgde de moeheid er wel voor dat ik in slaap viel. Vandaag moesten de Indiers lachen dat ik zo bang was geweest; ze waren gewoon feest aan het vieren voor Independent Day. Owjaaaaaaaaaa, heel fijn ;)..

Ik ga trouwens morgen naar Leh, ver weg van de oorlog dus maak jullie geen zorgen!


Dikke kus!


  • 15 Augustus 2013 - 16:14

    Fay:

    Hahah jeej syllie dat je het tof vindt! Op naar een veilig rustig dorp, met enkel wat geiten en boeren, xxxx veel plezier!!

  • 15 Augustus 2013 - 16:28

    Jerry:

    Als je bang bent, kan je mij altijd bellen hoor syl :)

  • 15 Augustus 2013 - 16:49

    Dylan:

    haha wat leuk hoe je schrijft, klinkt best beetje bekend behalve die oorlog (waarom ging je naar dat plaatsje tie eigenlijk?). Geniet ervan pak ook eens yoga en kijk op de festival agenda van india dat zijn unieke gebeurtenissen om mee te maken

    x Dylan

  • 15 Augustus 2013 - 20:57

    Sara-May:

    Syl, gekkie doe voorzichtig maar houdt die glimlach ;) dat komt wel goed zo te horen. Dikke kus!!

  • 15 Augustus 2013 - 21:43

    Moniek & Pim:

    Lieve Syl,

    Pas een dag weg en nu al avonturen..goed bezig, maar doe je wel een beetje voorzichtig??
    Wij volgen je in ieder geval weer trouw. Geniet er lekker van lieve schat, dat heb je wel verdiend!!

    Liefs en dikke kussen

  • 16 Augustus 2013 - 18:43

    Nouschka:

    Ohjee Syllie, ik hoop niet dat je mama hebt toegevoegd aan dit reisverslag... Je maakt wel weer wat mee in ieder geval :) Heel veel plezier en ik hoop dat je na dit avontuur ook een beetje tot rust kan komen. Xxxxx

  • 17 Augustus 2013 - 07:31

    Mama/ Evelaine:

    Hey Syl,

    Je ontvangst in India is niet echt gelijk de rust die je zocht. Ga maar gauw van die plek weg zou ik zeggen. Ik ben niet bang dat je iets overkomt; je wordt beschermd van boven.
    Kus, Mama

  • 17 Augustus 2013 - 07:31

    Mama/ Evelaine:

    Hey Syl,

    Je ontvangst in India is niet echt gelijk de rust die je zocht. Ga maar gauw van die plek weg zou ik zeggen. Ik ben niet bang dat je iets overkomt; je wordt beschermd van boven.
    Kus, Mama

  • 17 Augustus 2013 - 17:37

    Tom En Aaf:

    Syl,

    Wat een verhalen gelijk zeg! Wel avontuurlijk in ieder geval. Zorg dat je in een wat rustiger omgeving terecht komt. Leuk om je te volgen daar. Geniet ervan!

    X Tom e Aaf

  • 18 Augustus 2013 - 22:43

    Pappie En Marina:

    Hey Syl,
    Gelukkig heb je niet terug geschoten!
    Hopenlijk zit je nu op een iets rustiger plek, want zoveel adrenaline hoef je ook niet constant te hebben.
    We hopen dat je inmiddels Sanne gevonden hebt en nu de avonturen samen kunnen beleven.
    Pas goed op elkaar en heel veel plezier.
    Xxx pappie en Marina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sylvia

Actief sinds 29 Jan. 2011
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 44111

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2014 - 07 April 2016

1,5 jaar de wereld over!

12 Augustus 2013 - 07 September 2013

Ontdekkingstocht door de Himalaya

10 Januari 2012 - 11 April 2012

Zuid- en Midden Amerika

09 Februari 2011 - 09 Mei 2011

Zuidoost Azie

Landen bezocht: