Koeienherder - Reisverslag uit Srinagar, India van sylvia kuus - WaarBenJij.nu Koeienherder - Reisverslag uit Srinagar, India van sylvia kuus - WaarBenJij.nu

Koeienherder

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg sylvia

21 Augustus 2013 | India, Srinagar

Hallooo!!


Na een interessante autotocht waarbij ik honderden (niet overdreven) legertrucks achter elkaar heb zien rijden, ben ik nu al een aantal dagen in het rustige en prachtige plaatsje Leh. Het is een dorpje tussen de bergen waar veel backpackers verblijven en waar gelukkig niks meer van de onrust te merken is.

Met Sanne had ik in dit plaatsje afgesproken. De eerste avond kon ik haar niet vinden, maar toen ik de volgende ochtend op zoek ging naar ontbijt hoorde ik heel hard : SYL!!!!!!!!!!! Haha, heel grappig om elkaar hier te zien. Ze had veel verhalen en al veel hippievrienden gemaakt die 40 jaar oud waren en al jaren aan het rondtrekken waren met hun motor. Op zich interessante figuren, al zijn Sanne en ik er niet over uit of het nou vrijheid is om zo te leven of dat het eerder verloren zielen zijn die zich op geen vaste plek vrij kunnen voelen. Interessant vraagstuk.

De eerste avond zijn we meteen gaan mediteren en verder zijn we op een tweedaagse wandeltocht geweest. Die wandeltocht was geweldig. We gingen zonder gids, maar hadden een Engelse jongen meegenomen die de tocht al eerder had gedaan. Later kwamen we nog een Duits stel tegen. Op zich was de weg af en toe nog wel lastig, aangezien je de rivier moest kruisen en de stroming op sommige plekken sterk was. Gelukkig hadden we een sterke Duitser mee, die ons zo de rivier over kon trekken. De bergen hier zijn zo verschrikkelijk mooi, niet te beschrijven. Het is een ontzettend ruig landschap en het lijkt alsof de bergen constant veranderen van kleur en van vorm.

Aan het eind van de eerste dag besloten we nog even op een grasveld te genieten van het uitzicht en de zon. Toen we er zaten kwam er een oud vrouwtje aan met 5 koeien. Ze kwam naast ons zitten en zei iets wat we niet verstonden. Al snel pakte ze haar parasol en hield het boven haar en mijn hoofd. Ik probeerde haar uit te leggen dat ik juist van de zon hield, maar dit ging er niet in. Nadat ik 5 minuten tegen mijn wil in, in de schaduw had gezeten werd het nog mooier; ze gaf de parasol aan mij, ging liggen en viel in slaap. Haha, zat ik daar met de parasol haar plekje koel te houden terwijl zij heerlijk lag te knorren.
Ik denk dat ze 10 minuten geslapen had, toen ze opeens opsprong, weg rende en heel hard begon te schreeuwen. Wat bleek; de koeien waren weg gelopen. Uiteindelijk kreeg ze me ook nog zo ver dat ik achter haar koeien aan rende en met haar meeschreeuwde. Haha, uiteindelijk zijn de koeien wel veilig thuis gekomen.

's Avonds sliepen we in een Homestay bij mensen thuis. De vrouw die er woonde hield ons ook al een beetje voor de gek; de hele tijd als wij heel aardig 'Thank You' zeiden. Reageerde zij vliegensvlug met een hele harde en lage stem met ' WELCOME'. Haha, maar zo hard dat je er echt van schrok. Ook waren ze om 6 uur in de ochtend al ruzie aan het maken, lagen we op hele dunne matjes en was de wc buiten een gat in de grond (waarbij ik ook nog twijfelde of het wel de wc was, omdat het zo donker was dat ik het niet goed kon zien) dus we hebben echt een topnacht gehad na onze lange wandeltocht.

Die 2de dag was nog mooier dan de eerste dag. Berg op was wel ontzettend zwaar, omdat we op 5000 meter hoogte nauwelijks meer konden ademen. Heel apart om mee te maken. Om de paar meter moesten we stoppen om zuurstof te happen en om het hart weer onder controle te krijgen. We waren wel heel trots trots toen we uiteindelijk de top haalden. Berg af was een stuk relaxter en konden we meer van het uitzicht genieten. We kwamen o.a ruwe rotsen, beekjes, watervalletjes, prachtige bloemen, planten en ontzettend bijzondere bergen tegen. Uiteindelijk hebben we 12 uur in de bergen gelopen. Toen we klaar waren met de tocht konden we geen taxi vinden waardoor we er nog 2 uur in het pikkedonker voor ons plezier naar het volgende stadje mochten wandelen. Haha, dat is wel echt India; niks gaat zoals je het van te voren gepland hebt.

Vanochtend weer om 5 uur opgestaan, omdat we de Dalai Lama wilde zien. Er waren duizenden mensen (vooral locals maar een paar toeristen) bij deze bijeenkomst aanwezig. Heel bijzonder was het om zoveel mensen tegelijkertijd te horen, zien en voelen bidden.

Nu helemaal kapot en klaar voor een middagslaapje!

Liefs!!




  • 21 Augustus 2013 - 12:59

    Nouschka:

    Heey Syllie, Wat kan je toch mooie verhalen schrijven. Ik ben trots op je :) Na het lezen van dit verhaal snap ik dat je het zo naar je zin hebt daar! Dikke knuffel ;) en groetjes aan Sanne. Xx

  • 21 Augustus 2013 - 13:00

    Sara-May:

    Syl, de koeien redder!

    Wat goed om wat van je te horen, ik begon me al zorgen te maken met dat leger in de buurt. Gelukkig zit je nu ergens rustig. Alhoewel de WELCOME lady me ook best angstaanjagend lijkt. Wat een verhalen, doe de mooie bergen de groetjes en Sanne ook. Heerlijk om je verhalen te lezen :) Dikke kus!

  • 21 Augustus 2013 - 14:06

    Catherine:

    jij krijgt ook alles op je pad...lol... koeiendrijver....of was het verdrijven? :-) fijn dat je geniet en kijk al weer uit naar het volgende verhaal , enjoy! xx

  • 21 Augustus 2013 - 15:04

    Mama:

    Mooi verslag Syl !
    Fijn dat je nu samen met Sanne bent.

    Kus,

    Mama

  • 22 Augustus 2013 - 15:19

    Ilja:

    Hihi heeeeeel leuk om te lezen SYL :) klinkt als een waar avontuur! groetjes ook aan Sanne en idd een heeel interessant vraagstuk over die hippievrienden (ultieme vrijheid vs lost souls).
    voor jou/jullie hopelijk veeeeel vrijheid daar en hopelijk weinig vrouwtjes die je je zonnetje zo bruut ontnemen ;)
    kijk uit naar verhaal no. 3! xx

  • 22 Augustus 2013 - 18:04

    Kirsten:

    Wat superleuk allemaal! Geniet ervan en doe Leh de groetjes van me xx

  • 22 Augustus 2013 - 18:04

    Kirsten:

    Wat superleuk allemaal! Geniet ervan en doe Leh de groetjes van me xx

  • 23 Augustus 2013 - 10:42

    Mya:

    Mooi verhaal weer syl, ik zie het helemaal voor me hoe jij het omschrijft whaha!
    Geniet ervan!! Xx


  • 25 Augustus 2013 - 23:42

    Fay:

    Wat een mooie foto's en verhaal, haha ik zie het al voor me jij dat knorrende vrouwtje babysitten terwijl ze slaapt om vervolgens hard aan het werk te worden gezet als koeienachtervolger, heb je echt de dalai lama gezien?! ben heel benieuwd naar je volgende verhaal! Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sylvia

Actief sinds 29 Jan. 2011
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 44115

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2014 - 07 April 2016

1,5 jaar de wereld over!

12 Augustus 2013 - 07 September 2013

Ontdekkingstocht door de Himalaya

10 Januari 2012 - 11 April 2012

Zuid- en Midden Amerika

09 Februari 2011 - 09 Mei 2011

Zuidoost Azie

Landen bezocht: