Tuben - Reisverslag uit Vangviang, Laos van sylvia kuus - WaarBenJij.nu Tuben - Reisverslag uit Vangviang, Laos van sylvia kuus - WaarBenJij.nu

Tuben

Door: sylvia02

Blijf op de hoogte en volg sylvia

15 Maart 2011 | Laos, Vangviang

Hoi, hoi!

Op dit moment weet ik even niet waar ik moet beginnen. Er is weer zoveel gebeurd in 1 week..

Toen ik voor het eerst de rivier zag waar het tuben plaats vond, wist ik niet was ik zat. Tuben is trouwens met een drijvende band de rivier over, waarbij er tussendoor gestopt wordt bij verschillende bars. Zelf ben ik meestal gaan lopen, aangezien de eerste 3 bars het gezelligst waren. Af en toe kwamen er toeristen in roeiboten voorbij die niet wisten dat dit een 'partygebied' was. Dat moet een heel raar gezicht voor hen geweest zijn. Overal is het heel erg rustig, met hele mooie bergen en prachtige natuur en dan opeens zie je allemaal mensen dansen, feesten,gesminckt worden in de raarste kleuren, van trapezes af gaan (wat heel cool was, ik ben van een heeele hoge afgegaan) etc. Het was net een soort speeltuin voor volwassenen, inclusief glijbanen en kabelbanen. Haha al vraag ik me af en toe af of alle reizigers niet gewoon grote kinderen zijn. De meeste zijn net zo spontaan en impulsief als kinderen die ik op de creche heb. Wat ik trouwens heel erg leuk vind!!

Wat echt heel schattig was, was dat 1 van de kiwi's de 2de avond tegen mij zei: ' We're already friends for life!' Dat is toch bijzonder?

(Ow trouwens voor mijn oom Ben die mij ook volgt en in Nieuw Zeeland woont: ik kom je sowieso opzoeken!! Haha ik heb dat al tegen mijn vrienden gezegd! Zij vonden het ook heel leuk dat ik familie daar heb).

Naast het feesten, nam een vriend van mij Melvin(nederlandse jongen), mij ook een avond mee naar de rivier. Hij had namelijk iets leuks bedacht: in het donker in een grot zwemmen.
Ik moet al vast van te voren zeggen: Dat klinkt ontspannender dan dat het is. Haha hij had namelijk niet van te voren verteld dat de officiele brug die je over moest om bij de grot te komen, na 17 uur gesloten was.
Toen we om 22 uur bij de brug aankwamen en geld aanboden, kregen we dus te horen dat we er niet meer overheen mochten. Toch wilde we graag naar de grot en Melvin wist wel een andere manier. Ik moest gewoon achter hem aanlopen. Haha, wel vroeg hij van te voren of ik het niet erg vond om met mijn voeten in de modder te staan. Ik liet me natuurlijk niet kennen, en zei dat ik dit geen probleem vond.

We slopen in het donker langs het hek, en liepen een stuk naar rechts. Ik schrok me rot want we zagen ook nog andere zaklampen, maar dat bleken gelukkig alleen maar vissers te zijn. Zij waren al snel weg, en wij konden onze tocht vervolgen. We moesten naar een stuk lopen waar het water niet zo diep was en waar we gemakkelijk de rivier over konden steken. Zonder brug dus. Op het begin was ik best een beetje bang voor de stroming, maar dit bleek mee te vallen omdat het erg ondiep was. Nadat we de rivier overgestoken waren, moesten we weer terug naar links lopen om aan de andere kant van de brug uit te komen. Het enige probleem was, was dat er geen pad was en we dus niet alleen met onze voeten, maar op een gegeven moment tot onze knieen in de modder stonden. Haha het was spannend, maar aan de andere kant ook lachwekkend.
Maaar het was ons gelukt, we waren aan de overkant! Toen kwam er nog een stuk waarbij wij over het resort moesten lopen. Niemand mocht ons zien. Ik voelde me net een illegaal die grens overstak.
We ontweken zoveel mogelijk het licht, en na 5 minuten geruisloos gelopen te hebben.... zagen we de grot!! Joehoeee het was ons gelukt!
Het was heel bijzonder om helemaal alleen in die grot te zijn.. Haha ik hield het niet heel lang vol, maar ben wel heel blij dat we het gedaan hebben. Vond het superbijzonder! Ook het uitzicht was prachtig! Tussen de bergen en helemaal geen andere mensen.

Picture perfect, zoals ik van een Amerikaan heb geleerd!

Op dit moment zit ik in de hoofdstad Laos. Ik heb iedereen gedag gezegd in Vang Vieng, dus ben weer alleen. Haha nou ja alleen, toen ik hier net een kwartiertje in het internetcafe zat, kwam er een Engels stel binnen die ik al 3 keer eerder heb ontmoet.. Zelfs in de hoofdstad kom je dus mensen opnieuw tegen!

Dikke kus en knuffel!!






  • 15 Maart 2011 - 11:18

    Sara-May:

    Wow, wow wow, ik heb met spanning in mn lijf je verhaal gelezen! Dikke Knuffel

  • 15 Maart 2011 - 12:03

    Ilja:

    Wat leuk om weer n verhaaltje van je te lezen Syl! Zo te horen heb je het nog steeds suuuper naar je zin :) Wat bijzonder dat je in een grot hebt gezwommen, het klinkt heel vet! We missen je hier wel hoor!
    Hele dikke kus uit Utrecht

  • 15 Maart 2011 - 12:11

    Catherine:

    trillseaker!! hahaha wat een verhaal,fijn dat je het zo onwijs naar je zin hebt! xx Catherine

  • 15 Maart 2011 - 15:29

    Fay:

    haha syl, wat een lef, gelukkig ben je geen harry-potterfan, ik wel en ik zou daarom nooit in een grot met water durven lopen. Niet alleen rijst eten he! Hebben ze daar wel een Mac donalds, of een albert hein to go;)?

    xxxx

  • 15 Maart 2011 - 17:00

    Lau:

    Jeee Syl wat een geweldige verhalen weer! Ik kan niet wachten tot ik bij je ben. Ik mail je snel een update want er is weer heeeel veel gebeurd ook hier ;)

    Kus

  • 15 Maart 2011 - 18:16

    Bizj:

    jij durft!

  • 20 Maart 2011 - 10:34

    Willem:

    Haha super stoer Syl!
    Je bent ook echt gek ook hè!
    Wel heel leuk om te lezen hoor, en volgens mij vind je de 50 dagen dat je daar nog bent veel te kort ;)


  • 20 Maart 2011 - 12:47

    Nouschie:

    heey syllie,

    romantisch!

  • 23 Maart 2011 - 19:40

    Marika:

    Leuk en ook spannend om te lezen :-)
    Goed te horen dat je zo geniet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vangviang

Zuidoost Azie

Recente Reisverslagen:

09 Mei 2011

Naar huis

02 Mei 2011

EInde van de reis

20 April 2011

De blonde toerist tussen de Cambodjanen

11 April 2011

Verliefd

25 Maart 2011

Dan Than Trannetjes
sylvia

Actief sinds 29 Jan. 2011
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 44114

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2014 - 07 April 2016

1,5 jaar de wereld over!

12 Augustus 2013 - 07 September 2013

Ontdekkingstocht door de Himalaya

10 Januari 2012 - 11 April 2012

Zuid- en Midden Amerika

09 Februari 2011 - 09 Mei 2011

Zuidoost Azie

Landen bezocht: