EInde van de reis - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van sylvia kuus - WaarBenJij.nu EInde van de reis - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van sylvia kuus - WaarBenJij.nu

EInde van de reis

Door: sylvia02

Blijf op de hoogte en volg sylvia

02 Mei 2011 | Thailand, Chiang Mai

Afgelopen zaterdag was het zo ver: Laurian kwam aan in Bangkok. Ze had alleen geen slechtere dag kunnen uitkiezen aangezien de regen die dag met bakken uit de lucht viel. En dat terwijl ze Nederland met 25 graden en een zonnetje had verlaten. Toch lieten we ons niet uit het veld slaan, door een paar regendruppels, en besloten om die avond uit te gaan.

Als 16-jarige pubers liepen we die avond door Koasan Road. We hadden breezers gekocht en liepen alleen maar te lachen. Toen we een beetje aangeschoten waren en op een stoepje aan het bijkomen waren, ontstond er een leuk idee. We zagen namelijk een henna-kraampje voor ons neus. Aangezien we elkaar zo gemist hadden, besloten we om een hartje met elkaars letter op onze enkel met henna te laten zetten. Die avond vonden we het prachtig, maar de volgende ochtends zagen we toch in dat we niet meer helemaal recht konden tekenen en we nu de rest van onze vakantie met een lelijk hartje op onze enkel vast zaten. Haha ach, het kan allemaal in Thailand!
Het grappige was dat we heel veel mensen wijs hebben kunnen maken dat het een echte tattoo was. Het gebeurt hier namelijk best vaak dat mensen dronken zijn, en dan in hun dronken bui een tattoo laten zetten. Zo ook als onze vrienden uit Duitsland. 1 jongen had de eerste letters van zijn ouders naam op zijn enkel gezet. Ach ja, het moet allemaal kunnen hier!

Hierna zijn we naar Pai gegaan. Een superschattig dorpje. Toen we er aan kwamen, had ik het gevoel alsof ik in een poppenstadje terecht was gekomen. Al de huisjes zagen er heel schattig uit, iedereen was heel erg vriendelijk, en er was maar 1 straat, dus we konden er niet verdwalen. Lekker overzichtelijk. Op het begin moesten we wel een beetje wennen aan de soort mensen die er rond liepen, want het waren voornamelijk hippies. De eerste avond wisten we daarom ook niet zo goed hoe we contact moesten leggen, aangezien zij vooral met hun ogen dicht dansten en een bepaalde flow voelde, waar ik toch nog iets te nuchter voor was
Wel kwamen we bij een heel leuk barretje terecht, waarbij ze aan 'jam-sessies' deden. Dit betekent dat iedereen die een instrument kan spelen, gewoon het podium op mag gaan wanneer die er zin in heeft, en hetzelfde geld voor zangers. Daar komen soms hele leuke combinaties uit voort!

De volgende dag bleek er een half moon party in de jungle te zijn. Dit was echt geweldig. We werden er met een tuk tuk naar toe gebracht, en reden eerst een half uur door het donker en de jungle heen. Op dat moment had ik geen idee wat ik moest verwachten. Onderweg was het nog wel gevaarlijk want er was 1 jongen zo dronken dat hij uit de tuk tuk viel en keihard op zijn hoofd belandde. Iedereen was doodstil, want het ging samen met een hele harde knal en het zag er heel erg pijnlijk uit. Hij stond echter lachend op en zij dat hij alleen even uit de tuk tuk moest stappen, omdat zijn slipper eruit viel. Ach ja, dat soort mensen heb je ook.
Eenmaal aangekomen bij de jungleparty, bleek het supervet te zijn. Een hele mooie accomodatie, en heel erg veel mensen. Ik had het gevoel alsof ik op een illegaal feest in Utrecht beland was, alleen dan in het midden van de jungle. Ik kwam ook nog mensen tegen die ik eerder in Cambodja was tegen gekomen, dus dat was ook wel weer heel toevallig!!

De dagen erna zijn Laurian en ik een jungletocht gaan doen. Haha, toen we eenmaal onderweg waren, kwamen we erachter dat we geen standaardtocht hadden uitgekozen. We moesten superhoge bergen oplopen, zonder paden en kwamen geen 1 toerist tegen. Dat was wel heel bijzonder. 'S avonds hadden we zelf een soort afdakje gemaakt van bamboe en bananenbladeren, waar we onder sliepen. Ook hadden we een enorm kampvuur gemaakt, waar we op konden koken. In de nacht was het best spannend, want overal hoorde je vreemde geluiden en de beesten konden overal vandaan komen. De gids had een geweer meegenomen voor het geval dat er een beest ons kwam aanvallen, haha maar desondanks toch nog best goed geslapen!
De dag na de jungletocht zat ik wel onder de vreemde insectenbeten, en dat is op dit moment ook flink aan het ontsteken, dus dat is wat minder. Toch was alles het meer dan waard, want was een superbijzondere ervaring!
De volgende dag ben ik nog een jongen tegen gekomen die ik helemaal op het begin van mijn reis in zuid-Thailand had ontmoet. Dat was alweer bijna 3 maanden geleden, dus ook weer supertoevallig. We zijn nog met het en zijn vriendin een grot wezen bezoeken, en daarna naar Chiang Mai gegaan.

Daar zitten we nu dan ook. Ik ben weer naar hetzelfde hostel gegaan als 2 maanden geleden, en die man was superenthousiast om me weer te zien. Zo grappig dat hij me nog herkende!! De vrouw van de man herkende met niet omdat... ik dikker was geworden!! Haha nou jaaaaaaaa, dat zei ze ook gewoon!! Ze zei dikker gezicht en dikkere buik. Voordat ik een heel complex kreeg heb ik me maar even lopen wegen, en er is gelukkig maar 1,5 kilo bij gekomen. Hahaha, maar ze heeft wel gelijk! Ik snap er echt niks van, iedereen valt hier kilo's af, en bij mij komt het erbij. Ik heb gewoon Nederlands voedsel nodig. Haha ik kan niet wachten totdat ik weer gewoon een bruine boterham met pindakaas op kan!! Gelukkig had Laurian niet gezien dat ik was aangekomen, dus misschien valt het allemaal wel mee. Maar ik bereid jullie maar alvast voor, voor het geval dat jullie me ook niet meer herkennen als ik terug in Nederland ben ;)..

Vandaag gaan Laurian en ik verder reizen naar een eilandje om de laatste week nog lekker te kunnen relaxen op het strand.

Tot over een weekje!!

Heel veel liefs!!

  • 02 Mei 2011 - 07:28

    Marije:

    Veeeeel plezier samen! X

  • 02 Mei 2011 - 07:55

    Catherine:

    geniet dr van je laatste weekje! Je komt terug met een rugzak en een hoofd vol met herinneringen.....dat zal die 1.5 kilo zijn die je aangekomen bent! Hahahaha goeie reis terug en tot gauw! X catherine

  • 02 Mei 2011 - 09:44

    Nousch:

    Klinkt heel gezellig allemaal, veel plezier nog! Enne, die anderhalve kilo kan je er best bij hebben hoor ;)
    Xx

  • 02 Mei 2011 - 15:09

    Linda:

    Superleuke verhalen weer Syl!! Bij elk verhaal dat ik lees krijg ik meer spijt dat ik niet ben meegegaan! ;)
    Geniet nog even van je laatste weekje lieverd!!

    Dikke kus

    ps. die 1,5 kilo is echt niet te zien hoor hahaha

  • 02 Mei 2011 - 15:13

    Bizj:

    Nou, ik vind je stoer hoor! Slapen in de jungle....
    Geniet van je laatste week!
    x

  • 02 Mei 2011 - 20:08

    Jerry:

    wordt hoog tijd om de voorbereidingen voor het welkom-terug-feestje te treffen ! Alleen dam zonder bifi worstjes wel alcohol zo te horen :p droog brood en water is ook lekker!

  • 03 Mei 2011 - 18:00

    Marijke:

    Lieve Sylvia,

    Geniet heerlijk van je laatste week inThailand, enne ...die 1,5 kilo valt niet op hoor.Die kan je er makkelijk bij hebben. Ook alvast een goede terug reis gewenst en ik hoop natuurlijk van jou zelf je mooie ervaringen te horen maar via bas is ook goed.

    lieve groetvan,
    Marijke :)

  • 04 Mei 2011 - 07:19

    Mama:

    Wat een prachtige verhalen weer en een prachtfoto zo temidden deze lieve lachende mensen.
    Geniet er vooral nog even van nu gezellig met Laurian.
    Ben wel wat huiverig dat je hier een cultuurshock zult krijgen, de lachende koppies moeten verruilen voor die chagerijnige hoofden hier !
    Dus neem de zon maar in je hart mee, dat neemt nooit iemand van je af.

    Verder ; hoog tijd dat je terugkomt.
    Tis welletjes !!
    Ik mis je ....

    Dikke knuffel !

    Mama

  • 04 Mei 2011 - 20:19

    Marika:

    Weer een schitterend verhaal. Geniet van je laatste week en dan weer welkom hier, waar het trouwens best wel lekker weer is :-)
    X

  • 07 Mei 2011 - 13:57

    Sylvia:

    Dankjulliewel, de 1,5 kilo is er alweer af!! Vandaag supermooie zonsondergang gezien.. Hele mooie afsluiting van de reis. Nu maandag weer naar huis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Zuidoost Azie

Recente Reisverslagen:

09 Mei 2011

Naar huis

02 Mei 2011

EInde van de reis

20 April 2011

De blonde toerist tussen de Cambodjanen

11 April 2011

Verliefd

25 Maart 2011

Dan Than Trannetjes
sylvia

Actief sinds 29 Jan. 2011
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 44116

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2014 - 07 April 2016

1,5 jaar de wereld over!

12 Augustus 2013 - 07 September 2013

Ontdekkingstocht door de Himalaya

10 Januari 2012 - 11 April 2012

Zuid- en Midden Amerika

09 Februari 2011 - 09 Mei 2011

Zuidoost Azie

Landen bezocht: