Naar huis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van sylvia kuus - WaarBenJij.nu Naar huis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van sylvia kuus - WaarBenJij.nu

Naar huis

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg sylvia

09 Mei 2011 | Thailand, Bangkok

Daar zit ik dan.. mijn allerlaatste dag in Thailand in een internetcafe in Bangkok.

De laatste week heb ik nog heel erg veel meegemaakt. Samen met Jonathan en Laurian ben ik op het eilandje Koh Chang geweest. Dat was een jungle eiland waar de apen gewoon over de weg liepen. Ook heb ik daar de mooiste zonsondergang gezien, die ik ooit heb gezien. We hebben geluisterd naar de meest chille muziek en vooral heel erg veel kip gegeten.

Gisteren kwam Wilgert ook nog aan in Bangkok en ben ik samen met Jonathan en Wilgert het hoogste uitkijkpunt van Bangkok wezen bezoeken. We dronken cocktails op de 59ste verdieping van een hotel waarbij we de hele stad konden zien. Heel erg indrukwekkend!

Nu is het tijd om naar huis te gaan. Wel een heel raar idee. Ik zat hier net alleen op een terrasje en ging met mijn gedachten een beetje door de afgelopen maanden heen. Ineens was ik mij ervan bewust dat ik ook veranderd was in hoe ik op dit moment op dit terrasje zat. Ik zat gewoon een beetje rustig de mensen die langs kwamen te observeren en was daarnaast een beetje aan het nadenken. Toen ik hier aan kwam, had ik dat absoluut niet kunnen doen. Ik was heel onrustig, wist niet hoe snel ik vrienden moest maken. Die verandering vond ik wel opvallend, en hoop dat ik dat in Utrecht ook vol kan houden. Natuurlijk zal ik altijd heel erg veel van sociale contacten houden, daar word ik het gelukkigst van, maar dat ik ook meer weet hoe ik mezelf moet vermaken en beter weet wie ik ben en wat ik wil.
Dat vind ik wel een heel waardevol iets. Ook al was ik hier met heel veel groepen, ik heb toch steeds zelf al mijn beslissingen gemaakt, en ben bewust ook niet bij groepen blijven hangen.

Daarnaast vind ik het geweldig hoeveel leuke mensen ik ontmoet heb, en hoeveel nieuwe vrienden ik gemaakt heb. Het was heerlijk om deze maanden totaal geen verplichtingen te hebben en.. niet te hoeven koken! Dat wordt nog wat.
Toch ben ik mij ook weer bewust geworden van hoeveel lieve vrienden en familie ik thuis heb. Dat is heel waardevol voor mij. Dat ik gewoon terug naar een 'thuis' kan gaan, en dat ik weet dat ik mensen gemist heb, en dat mensen mij gemist hebben.

Nou, ik ga nog even de stad in! Haha helaas alleen nog maar slippertjes kopen, want heb nog precies 15 euro op mijn rekening staan. Haha, toch had mijn vader zelfs niet kunnen bedenken dat ik met 15 euro terug zou komen (heb ik toch nog goed gedaan met mijn geld, he pap?). En dan op naar het vliegveld!!

Ik heb op dit moment nog geen nummer in Nederland dus ben niet bereikbaar. ALleen via mijn mail: sylvia_02@hotmail.com.

Ik hoop jullie allemaal snel weer te zien!!

Liefs en bedankt voor alle leuke reacties!!

  • 09 Mei 2011 - 06:43

    Sara-May:

    Joooooe, Welcome back Syl! We staan hier met open armen!! Tot snel :D KNuffel!

  • 09 Mei 2011 - 06:47

    Nouschka:

    Jeeh! Je komt weer thuis :) Xx

  • 09 Mei 2011 - 06:54

    Tom & Avelien:

    He Sylvia,

    Het was ontzettend leuk om steeds je berichten te lezen!! Een hele goede terugreis gewenst :)

    Liefs Tom & Avelien

  • 09 Mei 2011 - 07:01

    Catherine:

    Wat is jou tijd daar voorbij gevlogen! heb iedere keer met veel plezier jou verslagen gelezen,geweldig! Goede terug reis toegewenst,tot gauw!
    x Catherine

  • 09 Mei 2011 - 07:21

    Mirjam:

    Volgens mij hang je nu al ergens in de lucht... ik weet zeker dat iedereen van het thuisfront blij is je weer te zien.

    Lieve groetjes uit mooi Thailand!
    Mirjam xxx

  • 09 Mei 2011 - 07:36

    Fay:

    jeeeej!!!!! Hup naar holland jij!

  • 09 Mei 2011 - 10:21

    Anouk:

    Heb genoten van al je verhalen Syl! Wel erg jaloers hoor, zit ik hier in NL :(... haha.
    Fijne reis naar huis!

    Liefs, Anouk

  • 09 Mei 2011 - 10:55

    Marina:

    Wat mooi hoe je kan veranderen in 3 maanden. We hebben je heel erg gemist en ik ben ook heel blij dat je weer thuis komt. Ik ben benieuwd naar je mooie verhalen.
    Tot morgen in Düsseldorf.

    X Marina

  • 09 Mei 2011 - 11:14

    Moniek:

    Heey Syl!

    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad en je 'innerlijke rust' hebt gevonden..lekker hoor! Een hele fijne reis en tot snel bij Oma :)

    xxx

  • 09 Mei 2011 - 11:28

    Marika:

    Ik ben blij dat de reis je zo goed heeft gedaan en ik heb met veel plezier je verhalen gelezen. Goede thuisreis X

  • 09 Mei 2011 - 11:51

    Maia:

    goeie reis schat!!en tot morgen!! xxx

  • 09 Mei 2011 - 11:59

    Hanneke:

    Goede reis terug Syltje! x

  • 09 Mei 2011 - 16:45

    Jerry:

    Tjonge jonge, wat klink jij plotseling volwsssen. Misschien moet ik maar eens gaan reizen :p

  • 09 Mei 2011 - 17:06

    Bizj:

    het was leuk om al je verhalen te lezen! Zal wel weer wennen zijn in Nederland!

    xx

  • 09 Mei 2011 - 17:40

    Marijke:

    Lieve Sylvia,

    Met plezier:) heb ik je belevenissen gevolgd. Een goede reis naar huis gewenst en geniet van het weerzien van je vrienden en familie en...hou het gevoel van rust en vertrouwen in jezelf vast.
    veel liefs van marijke

  • 10 Mei 2011 - 07:07

    Nies:

    Heey Syl, ben je alweer thuis? Wat een stoere ervaring joh! Ben trots op je hoe je het zo hebt gedaan en ik denk dat je ook SUPER TROTS op jezelf moet/kan zijn!!!!
    X Nies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Zuidoost Azie

Recente Reisverslagen:

09 Mei 2011

Naar huis

02 Mei 2011

EInde van de reis

20 April 2011

De blonde toerist tussen de Cambodjanen

11 April 2011

Verliefd

25 Maart 2011

Dan Than Trannetjes
sylvia

Actief sinds 29 Jan. 2011
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 44111

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2014 - 07 April 2016

1,5 jaar de wereld over!

12 Augustus 2013 - 07 September 2013

Ontdekkingstocht door de Himalaya

10 Januari 2012 - 11 April 2012

Zuid- en Midden Amerika

09 Februari 2011 - 09 Mei 2011

Zuidoost Azie

Landen bezocht: