Verliefd - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van sylvia kuus - WaarBenJij.nu Verliefd - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van sylvia kuus - WaarBenJij.nu

Verliefd

Door: sylvia02

Blijf op de hoogte en volg sylvia

11 April 2011 | Cambodja, Preah Seihanouk


Ik ben verliefd op...... Cambodja!!


Toen ik de grens overstak van Vietnam naar Cambodja, begon het zonnetje direct te schijnen. Ik voelde met gelijk helemaal vrolijk.

In de bus zat ik naast een vrouw die mij met grote ogen zat te bestuderen. Als eerste kreeg ik fruit van haar. Dat vond ik al heel lief. We voerden een klein gesprekje met gebaren (engels sprak ze niet), ze liet een foto van haar zoon zien. Hij zat in het leger, en ze was duidelijk erg trots op hem. Na de volgende busstop kwam ze met eieren en rijst aan. Haha zonder bestek aten we het samen op. Ik had voor haar bananensnacks gehaald, en daar was zij heel blij mee. Toen we het ophadden wees ze naar mij schouders. Ze vond dat ik het te koud had, en ik moest van haar mijn kleedje om doen. Daarna gaf ze haar adres en vond ze dat ik langs moest komen.
Helaas heb ik daar geen tijd meer voor gehad. Maar hoe geweldig is het, dat mensen zo hartelijk en gastvrij zijn. Zou je dat in Nederland ooit meemaken? Dat een vreemde je een hele maaltijd geeft en er voor zorgt dat je het niet koud hebt? Ik vond het echt heel schattig. Het uitzicht was daarnaast ook prachtig. Ik had eigenlijk meer het gevoel dat ik in Afrika was beland. Hele droge grond, en bungalows op palen. Er leven hier nog tijgers in het wild en veel andere gevaarlijke dieren.

Daarna ben ik naar Siem Reap gegaan. Een heel schattig stadje. Heerlijk in een hotel met een zwembad gezeten (te luxe, voor maar 3,50 euro per nacht, dat kun je je toch niet voorstellen?). Ook weer mijn vrienden uit Nieuw Zeeland gezien!! Was supergrappig want ze wisten niet dat ik er al was. Ging ik ze s'ochtends wakker maken (nadat ze een hele zware avond hadden gehad), ze moesten heel hard lachen toen ik op hun bed sprong. GOOODMORNING!!!!!!

Op dit moment slaap ik met een heel aardig Nederlands meisje Ilse op de kamer en verblijf ik in Sinoukville. Dit is een strandplaatsje, en ook weer te mooi voor woorden. Het plaatsje zelf is te toeristisch. Maar had samen met Melvin (ja, die was er ook weer) en Ilse een scooter gehuurd, en we zijn naar een strand hier in de buurt geweest. Supermooi, parelwit strand en geen toerist te bekennen. Haha we zaten met zn 3en op de scooter, net als de locals. Later zijn we nog wat verder gereden en kwamen we in een dorpje aan waar ze duidelijk geen toeristen gewend waren. Alle kinderen die ons zagen begonnen namelijk te...... huilen!!! Haha keihard te krijsen!! Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ze dachten volgens mij dat we spoken waren. Het was ook niet 1 baby, maar op meerdere plaatsjes waar ik dichter dan 5 meter bij een kind kwam, begon het te huilen. Hahahaha.. Ook de oudere mensen kwamen ons bewonderen.

Vandaag lekker met een bootje naar 3 eilandjes geweest en vanavond nog even feesten. Ik ken hier op dit moment meer dan 20 mensen, omdat iedereen die ik ooit ontmoet heb (in Thailand, Laos en Vietnam), allemaal hier bij elkaar gekomen! Superleuk, al mijn vrienden over de hele wereld in een klein stadje in Cambodja..
Wat wil je nog meer??

Toch ben ik jullie ook nog niet vergeten!! Denk aan jullie en mis jullie af en toe best wel!!!


Dikke kus

  • 11 April 2011 - 12:22

    Iris:

    Syllie!!

    Gelukkig dat je ons toch nog niet vergeten bent;)! Maar wat n verhalen en gezelligheid:D Binnen de kortste keren heb je in heel de wereld elk stadje n ander schatje;) haha Zie het allemaal zo voor me!Nou meis GENIET want de tijd gaat nu heeel snel!

    Dikke kus mij!

  • 11 April 2011 - 12:34

    Moniek:

    Schoonnichtje!

    Wat een heerlijke verhalen..zit nu op mijn werk jouw nieuwste avonturen te lezen en wordt er wel jaloers van hoor! Maar geniet er lekker van zo lang het nog duurt!

    Liefs Moniek

  • 11 April 2011 - 12:38

    Catherine:

    Blijf genieten Syl,voor je er erg in hebt zit je weer in Utrecht. En neem over een maandje wat van dat prachtige warme weer voor ons mee!!
    lfs Catherine

  • 11 April 2011 - 12:45

    IJerry:

    ik ben jou ook niet vergeten hoor! Leuke avonturen om te lezen. veel plezier nog! Xxx

  • 11 April 2011 - 13:35

    Kitty:

    Kan niet wachten om nog een keer zoiets te doen...hopelijk komt het er ooit nog van :P Geniet er maar wederom volop van en hopelijk tot in juni met het feest van paps en mams :D xxx

  • 11 April 2011 - 14:51

    Nousch:

    Heey syl,

    Wat een lieve mensen daar zeg! Als je terugkomt lijkt het me echt een uitdaging voor jou hetzelfde te doen bij de mensen hier :)
    Veel plezier nog en ik mis jou ook wel hoor, maar daar moet je je maar niks van aantrekken ;)

    Xx

  • 11 April 2011 - 15:30

    Marije:

    Heel bijzonder. Doet je toch weer even beseffen dat dat soort mensen schaars zijn.. Helaas! En wat fijn voor hun dat ze jou hebben ontmoet, want jij bent toch wel degene die dit soort spontane/speciale acties ultiem waardeert.

    Geniet er van!!

  • 11 April 2011 - 20:24

    Pappie:

    Hey grote dochter van me,alweer niet thuis toen je belde.Het mag denk ik niet zo zijn,dat wij elkaar spreken.Het belangrijkste is echter,dat je zo heerlijk aan het genieten bent.Geef die tijger een dikke kus van me,want die vind ik echt heeeel mooi.Tsja wat die mensen betreft:het is daar toch wel heel anders,het lijkt wel hoe meer mensen bezitten,hoe krenteriger ze worden.Deze mensen denken gewoon op dit moment heb ik wat en deel ik het met jou,morgen heb jij wat en deel je het met mij.Een heel andere mentaliteit,maar wel een heel stuk prettiger!Geniet er nog een paar weekjes van,maar ik hoop je toch ook weer snel even te kunnen knuffelen,
    liefs pappie xxx

  • 15 April 2011 - 10:07

    Marijke:

    Lieve Sylvia,

    Wat een bijzondere ervaringen! Leuk om je verhalen te lezen. Geniet en ik zie uit naar je volgende reisverslag.

  • 16 April 2011 - 18:03

    Marika:

    Wat een bijzonder verhaal, ik denk dat ik maar naar Cambodja ge emigreren :-)
    Geniet met volle teugen! ;-)

  • 19 April 2011 - 14:44

    Ilja:

    Ook ik vond je verhaal weer heel mooi! Wat een mooie ervaring van die vrouw die haar eten met je wilde delen. Misschien ga ik het binnenkort ook eens uitproberen: dat ik m'n buurman in de bus aanbied om een zelfgesmeerde bruine boterham met pindakaas in een plastic zakje te delen. Benieuwd hoe hij zal reageren!! :D

    Verder mis ik je wel hoor! Vooral nu het zonnetje hier ook schijnt en ik nu vaak in het Wilhelminapark chill (jouw werk zit daar super dichtbij, dus we gaan sowieso vaak samen eten in t park heb ik al bedacht!). Maar geniet nog met volle teugen, wij wachten hier gewoon op je hoor :D

    Dikke kus,
    Il

  • 19 April 2011 - 22:00

    Durk En Gerry:

    Met een woord !! GEWELDIG en geniet daar , dan doen wij dat hier weer ! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Preah Seihanouk

Zuidoost Azie

Recente Reisverslagen:

09 Mei 2011

Naar huis

02 Mei 2011

EInde van de reis

20 April 2011

De blonde toerist tussen de Cambodjanen

11 April 2011

Verliefd

25 Maart 2011

Dan Than Trannetjes
sylvia

Actief sinds 29 Jan. 2011
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 44110

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2014 - 07 April 2016

1,5 jaar de wereld over!

12 Augustus 2013 - 07 September 2013

Ontdekkingstocht door de Himalaya

10 Januari 2012 - 11 April 2012

Zuid- en Midden Amerika

09 Februari 2011 - 09 Mei 2011

Zuidoost Azie

Landen bezocht: