Dan Than Trannetjes - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van sylvia kuus - WaarBenJij.nu Dan Than Trannetjes - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van sylvia kuus - WaarBenJij.nu

Dan Than Trannetjes

Door: sylvia02

Blijf op de hoogte en volg sylvia

25 Maart 2011 | Vietnam, Nha Trang

Hallo lieve allemaal,

Ten eerste: Nog steeds vind ik het echt heel erg leuk dat jullie mijn verhaaltjes volgen! Haha, de reactis zijn af en toe ook heel grappig om te lezen.

Op dit moment ben ik in Vietnam. Ik moet zeggen dat toen ik de eerste dagen in Vietnam was, ik eigenlijk terug wilde naar Laos. Het was ijskoud in de hoofdstad, het regende en ik miste mijn gezellige groep uit Nieuw Zeeland. TOen ik ook nog hoorde dat jullie allemaal al op terrasjes zaten, begon ik Utrecht en mijn vrienden en familie al helemaal te missen. Ik ben toen maar zelf Utrecht op gaan zoeken, door 2 Utrechtse meisjes te ontmoeten en met hun te gaan winkelen. Dat werkte erg goed tegen de heimwee!

In Hanoi (hoofdstad) was ik trouwens met een erg grappig samengestelde groep namelijk: 3 Utrechtse meisjes met dezelfde rugzak en dezelfde jasjes alleen dan ieder in een andere kleur (rood, roze en blauw), 1 soldaat uit Engeland die alleen over de oorlog en rugby kon praten, 1 jongen uit Australie waarvan we dachten dat hij homo was en die ook wat autische trekjes had, en 2 duitsers waarvan er 1 heel sloom was en 1 absoluut niet kon kiezen wat hij wilde eten waardoor we vaak heel lang aan tafel zaten zonder enig eten voor ons. Deze groep zou never nooit in Nederland vrienden geworden zijn, maar het was eigenlijk wel heel erg komisch. Vooral de combinatie van de stoere soldaat en de homo was grappig.

Na Hanoi ben ik samen met de 2 Utrechtse meisjes naar Hue gegaan. Daar zaten we een hele dag met z'n 3en in een 1 persoons fietstaxi. Die arme man moest trappen voor zijn leven, maar wij konden alleen maar lachen. Ondertussen vond hij het ook wel leuk aangezien hij veel commentaar kreeg van andere fietstaxi's doordat er 3 europese meiden in zijn bakje zaten. We waren er helemaal ingepropt. Tijdens de rit stopte we bij een verblijfplaats waar het leden van het koningshuis een vakantiehuis hadden. Daar was ook een Japanse middelbare school aanwezig. Toen ze mij zagen kwamen er eerst 2 jongens naar mij toe. Na wat gebaren snapte ik dat ze met mij op de foto wilden. Toen de andere scholieren dat zagen, was het hek van de dam. Haha ik voelde me net de koningin, iedereen wilde met mij op de foto. Uiteindelijk heb ik zelf ook een foto met die hele groep Japanners. Jaja, mijn droom is uitgekomen. Ik sta nu met allemaal Dan Than Trannetjes op de foto! Mijn droom is uitgekomen!

Ik ben nu in het zuiden van Vietnam. Helaas regent het hier ook nog steeds. De komende 2 weken schijnt het niet beter te worden, dus ben van plan om binnen een week naar Cambodja te gaan.

Het stadje 'Hoi An' vond ik wel erg leuk. Het was het kleermakersstadje. Ze maken er hele goedkope leren schoenen op maat. Toen ik voor het eerst de winkeltjes binnen ging dacht ik in 1 woord: WAUW!!! Uiteindelijk ben ik er 3 dagen geweest, en 7 paar schoenen rijker. Haha het past eigenlijk echt niet in mijn backpack, en is misschien een beetje overdreven, maar ik ben er echt heel gelukkig mee! Haha de jongens met wie ik nu op de kamer slaap,konden het echt niet geloven toen ik mijn backpack uitpakte.

Tot slot zou ik zeggen: Geniet van het zonnetje in Nederland, en een dikke kus van mij!




  • 25 Maart 2011 - 10:37

    Kitty:

    ....en wederom een prachtig verhaal! voor je het weet ben je weer terug... xxx

  • 25 Maart 2011 - 10:43

    Fay:

    haha syl, wat een goed verhaal, je bent gewoon een beroemdheid, waar vind je dat nou dat iedereen met je op de foto wil! veel plesure!! Het is idd zo mei en dan heb je zeker weten heimwee naar azie. xxx

  • 25 Maart 2011 - 10:53

    Jonathan:

    :D!

  • 25 Maart 2011 - 11:48

    Boukje:

    Klinkt goed!
    Hoe vond je halong bay? Zat je Hanoi backpackers??

    Als je nog hoi an bent, moet je zeker met de eadyriders achterop naar dalat. Ze laten je het echte Vietnam zien! Kost wel wat, maar is super!!!

    Have fun! Geniet van Cambodja! You will love it!!

  • 25 Maart 2011 - 12:08

    Chantal :

    Grappig verhaal! Heb je nog wat gemerkt van de aardbeving?

    Liefs

  • 25 Maart 2011 - 13:02

    Iris:

    Syllieee!

    Klinkt helemaal fantastisch! Hoe komisch die groep mensen. whaha
    ooooo maar leren schoenen op maat!
    Ikke oooooooooooook hahahaha
    Nou meid geniet want je kunt van de zomer nog lang genoeg genieten van alle terrasjes in Utrecht!

    Hele dikke kus mij:)

  • 25 Maart 2011 - 13:48

    Christien:

    Syl heeft nu ook een schoenentik nananananaaaaaaaaa! ;)

  • 26 Maart 2011 - 10:05

    Marina:

    Hey Syl,

    Jammer van het slechte weer. Gelukkig zit je niet aan deze plek vast en kan je gaan en staan waar je wil. Zoek lekker het zonnetje op.
    Wel blijven genieten van al het moois en de leuke mensen die je ontmoet. Geen heimwee hebben hoor. Zo'n reis maak je misschien maar 1 keer in je leven mee, dus wel van blijven genieten hoor.
    We kijken hier allemaal weer uit naar je volgende avonturen. Zo zijn we toch een beetje bij je.

    Groetjes Marina

  • 26 Maart 2011 - 18:50

    Pappie:

    He grote dochter van me,wat ben je toch een super meid!Je kunt niet op grote voet leven,maar nu wel op een heleboel kleintjes,lachen.Wat jammer van het weer,misschien moet je dan toch nog richting Mekong Delta,want vlgs. mij is het daar altijd prachtig!Vanuit de Mekong kun je ook in 1a2 dagen in Cambodja komen.Blijf genieten en in Holland is de kans op slecht weer groter dan in Azie!!!!!!!!!!

    Liefs pappie xxx

  • 27 Maart 2011 - 17:02

    Jerry:

    Je krijgt de groeten van gesmolten en een heel dikke kus van mij

  • 27 Maart 2011 - 17:02

    Maia:

    hihi syl dr foto's worden nu verspreid door azie, je wordt nog een beroemdheid daar;)!! enjoy!!xxx

  • 30 Maart 2011 - 18:26

    Marika:

    Zeven paar schoenen, wow, gelukkig heb je kleine voetjes :-)) Veel plezier nog, XX

  • 02 April 2011 - 16:34

    Mirjam:

    Hey Syl, zo te lezen geniet je nog volop van je rondreis. Leuk om te lezen waar je zit en wat je allemaal doet.
    Geniet maar lekker!

  • 02 April 2011 - 16:38

    Mirjam:

    ... enne met de regen valt het wel mee hoor in Thailand, alleen het zuiden heeft last van hoog water en daar ben je al geweest. Hier schijnt gewoon de zon en al dagen geen drup gevallen, wel is het vorige week een paar dagen erg koud geweest... 23 graden brrrr jas aan en dikke sokken!

  • 08 April 2011 - 15:21

    Marijke:

    Ben jaloers op je...zo een mooie en avontuurlijke reis en zoveel mooie schoenen:) jammer van de regen.Hoop dat je ook weer gauw van de zon mag genieten.
    lieve groet van Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Nha Trang

Zuidoost Azie

Recente Reisverslagen:

09 Mei 2011

Naar huis

02 Mei 2011

EInde van de reis

20 April 2011

De blonde toerist tussen de Cambodjanen

11 April 2011

Verliefd

25 Maart 2011

Dan Than Trannetjes
sylvia

Actief sinds 29 Jan. 2011
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 44113

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2014 - 07 April 2016

1,5 jaar de wereld over!

12 Augustus 2013 - 07 September 2013

Ontdekkingstocht door de Himalaya

10 Januari 2012 - 11 April 2012

Zuid- en Midden Amerika

09 Februari 2011 - 09 Mei 2011

Zuidoost Azie

Landen bezocht: