Begin van de reis! - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van sylvia kuus - WaarBenJij.nu Begin van de reis! - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van sylvia kuus - WaarBenJij.nu

Begin van de reis!

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg sylvia

13 Januari 2012 | Colombia, Bogotá

Hallo allemaal,

Goed nieuws: We zijn goed aangekomen (en nog steeds niet overvallen)!!!

We vertrokken 10 januari met de trein naar Dusseldorf. Hier zouden we overnachten en dan de volgende dag naar Madrid vliegen. De treinreis ging supersnel. Binnen 2,5 uur waren we in het buitenland!! Duitsland, wat een geweldig georganiseerd land is dat toch. Precies op tijd kwamen we aan, iedereen wees ons de weg naar het hostel en we hebben ook nog even ons duits kunnen oefenen.

Het hostel was nou niet bepaald een "Backpackershostel". We dachten eerder dat we in een soort opvangscentra van het Leger des Heils terecht waren gekomen. Aan het begin waren we heel blij, want we hadden een 6-persoonskamer voor ons 2, maar al snel werd duidelijk dat het niet lang feest bleef. Eerst kwam er een hele rare Rus binnen. Hij sprak geen duits of engels en kwam ieder kwartier binnen stormen. Wij wilden vroeg gaan slapen, omdat we er om 6 uur uit moesten, maar deze meneer had daar duidelijk geen boodschap aan. Daarnaast was er een engelsman die een uur het grote licht aan hield. Op een gegeven moment ben ik boos naar hem toe gegaan. Zijn reactie hierop was wel heel grappig: "I"m sooo sorry"!! Hij bood wel 10 keer zijn excuses aan en zei dat hij binnen 2 minuten klaar zou zijn. Ik wist niet dat ik zoveel indruk kon maken op oude engelsmannen. Daarnaast waren er nog meer rare snuiters. Waarbij ik me niet echt heel veilig voelde, dus was blij dat het ochtend was. Haha, ik dacht dat Colombia eng zou zijn, maar in Dusseldorf kunnen ze er ook wat van!

Na deze spannende nacht kwamen we aan op het vliegveld in Dusseldorf. Eerst kregen we de mededeling dat we niet samen mochten vliegen. Er was wat mis gegaan met de boeking. Ik had ook pas de dag van vertrek mijn ticket gekregen en Melvin had alleen door de telefoon te horen gekregen dat hij met zijn paspoort kon inchecken. Dat was dus niet zo. Gelukkig kon Melvin alles 5x heel rustig uitleggen, en kregen we uiteindelijk toch ons ticket naar Madrid!

We hadden het geluk dat Melvin een hele aardige vriendin in Madrid had die ons had aangeboden om bij haar te blijven slapen. Dit was natuurlijk super! Esther heeft ons een hele rondleiding door Madrid gegeven, "s Avonds hebben we gezellig met Esther en haar vriend gegeten en ook nog eens heerlijk op een 2-persoonsluchtbed mogen slapen! Onze dag kon niet meer stuk. Wat in Spanje opviel, was het temperament dat al die oude opa"s nog hebben. Op een gegeven moment zaten we op een bankje en zagen we een heel groep opaatjes druk discussieren met grote handgebaren en stemverheffingen. Heel grappig om te zien!

De volgende ochtend namen we het vliegtuig naar Bogota. Al in het vliegtuig kwamen we erachter dat we met een hele andere cultuur te maken hadden. Het was echt een zooitje! Iedereen liep door de gangpaden in het vliegtuig, als er gezegd werd dat de riemen om moesten bleef iedereen rustig staan, stoere macho jongens en veel te opgemaakte meiden liepen in het openbaar druk met elkaar te flirten, oude dames zagen er keurig uit, het eten wat we kregen was al voor kerst gemaakt (heel vies en er stond letterlijk op de doos "merry christmas and a happy new year" enz. Kortom, een 10-uur durende vliegreis waarin we ons niet hoefden te vervelen!

Eerlijk gezegd vond ik het best een beetje spannend om in Colombia aan te komen. Je weet toch niet wat je kunt verwachten. We hadden verwacht dat we direct door allemaal taxichauffeurs zouden worden aagevallen, maar... het viel heel erg mee! De mensen waren juist heel erg vriendelijk en behulpzaam. Onze taxichauffeur heeft ons een uur langs alle hostels gereden omdat hij niet precies wist waar het was. Zonder te mopperen of ons uit de auto zetten. Hij moest vooral heel erg lachen om de naam van het hostel "krokodil".Wat je hetzelfde in het spaans uitspreekt als in het nederlands, dus we hebben alweer een woordje spaans geleerd!!

Het hostel is echt supergezellig. Allemaal verschillende nationaliteiten, en we hadden gister meteen al een leuk avondje met 3 amerikanen.

En......... nieuws wat jullie misschien niet verwachten.... maaaaaaar..... Melvin en ik zijn nu al opgesplitst!!! Jaja, daar gaan alle weddenschappen dat we niet uit elkaar zouden gaan. Hij is namelijk op dit moment naar.. de sportschool!! Hahaha, hij zou terug komen als er alleen maar "enge macho zuid-amerikanen" zouden zijn, maar tot nu toe houdt hij het nog goed uit! Ben benieuwd naar zijn verhalen.

Vanmiddag gaan we een berg beklimmen waarbij je op de top een heel erg mooi uitzicht over heel Bogota schijnt te hebben. Ben benieuwd! Dit deel van de stad is trouwens veilig. We hebben van de receptioniste een kaartje gekregen waarbij ze aangegeven heeft binnen welk gebied we moeten blijven. Jullie hoeven je dus geen zorgen te maken! Op dit moment voel ik me heel veilig en is het alleen maar heel erg leuk en gezellig!

Kus

• 13 Januari 2012 - 15:13

Andrew:

Nice Syl!

Klinkt heeeel goed! Ik wilde je nog zeggen, ik heb ook een nieuwe vakantie geboekt :) 4 weken Singapore/Cambodja/Vietnam in Juli/Augustus :)

Veel plezier daar!

• 13 Januari 2012 - 15:22

Sara-May :

Fijn :)))))))))!!!!

• 13 Januari 2012 - 15:38

Fay:

hahaha syl ik lach me rot, "we zijn al opgesplitst, weddenschappen"

klinkt heel goed tot nu toe! Gewoon je vrouwtje staan en Engelsmannen dapper de les lezen;)

• 13 Januari 2012 - 16:07

Lisa:

Jeej je eerste echte verslag weer! Super leuk om het te lezen! Heel veel plezier!

Liefs

• 13 Januari 2012 - 18:36

Syl:

Top dat jullie veilig en wel zijn aangekomen, en ook in hetzelfde vliegtuig. En wat schrijf je weer heerlijk vermakelijk Syl, alsof de lezer er zelf bij is :D Genietze!

• 13 Januari 2012 - 18:47

Il:

Haha, zie ik nu dat ik jouw naam had ingevuld bij de afzender? Tja, hier kun je allerlei conclusies uit trekken... ;) CIAO!

• 13 Januari 2012 - 19:22

Nies:

Hey Syl en Mel!
    Het klinkt echt zo geweldig jullie avontuur! Ben jaloers! Geniet er lekker van en ik kijk uit naar al jullie reisverslagen (opgesplitst of niet!). Veel plezier!!!!!! X

• 14 Januari 2012 - 13:58

Marina:

Net begonnen met een grote reis en nu al zoveel meegemaakt. Dat voorspelt veel goeds. Veel plezier.

Liefs Arie en Marina

• 15 Januari 2012 - 16:26

J:

Hahahaha, fantastisch! Ben blij dat allemaal gelukt is.

Wat zijn de plannen voor volgende week?
    x J

• 15 Januari 2012 - 19:56

Arie-wout:

Leuk verhaal en mooie foto's zeg!

• 16 Januari 2012 - 07:10

Nuelle:

Hoi!
    Blij dat je goed aangekomen bent!!
    geniet lekker en zo te zien is het gelukt een goed cameraatje te bemachtigen. leuke foto's Sylvia!!

Fijne reis en benieuwd naar al je avonturen!!

groetjes
    Nuelle

• 16 Januari 2012 - 09:00

Jerry En Rooje Jerry:

meer fotoos!

• 16 Januari 2012 - 19:41

Alec&Feline:

Erg aan het meegenieten met jullie reisverhalen. Wat leuk om te horen dat alles goed gaat en meevalt. Blijf maar van die mooie foto's posten.

• 17 Januari 2012 - 10:43

Sanne:

heerlijk die reisverhalen! precies zoals het hoort te gaan! lekker onvoorspelbaar..ik wacht met smart op een volgend reisverhaal en fotoooo's! dikke kus voor jullie allebei

• 19 Januari 2012 - 10:52

Il:

Haha, die foto met jullie en die pizza, en dan die blije man op de achtergrond :)