Genieten! - Reisverslag uit Vangviang, Laos van sylvia kuus - WaarBenJij.nu Genieten! - Reisverslag uit Vangviang, Laos van sylvia kuus - WaarBenJij.nu

Genieten!

Door: sylvia02

Blijf op de hoogte en volg sylvia

08 Maart 2011 | Laos, Vangviang

Hoi allemaal,

Joehoee ik ben in Laos!! Ik had eigenlijk verwacht dat hier alleen 1 rivier met tubingkandidaten zou zijn, maar er zijn hier hele mooi bergen en het landschap is een stuk ruiger als in Thailand.

Gisteren was erg grappig. Ik kwam namelijk aan na een hele lange reis van 20 uur en was helemaal kapot, toen ik samen met Engels stel, op zoek moest naar een hostel. We vonden vrij snel een goedkoop hostel, en checkte in. Toen we de kamer zagen, snapte we echter waarom de kamer zo goedkoop was. Het was er echt supervies, er zaten geen ramen in en er zaten 100en muggen. HELP! Ik ben al veel harde bedden en alles gewend, maar dit ging zelfs mij wat te ver. We besloten dan ook om snel weg te gaan. Ik vertelde de eigenaar dat onze vrienden in een ander hostel zaten, en dat we toch liever daar naartoe wilde. Haha ik weet niet of hij het geloofde, maar we moesten iets verzinnen.

Gelukkig zat er om de hoek een ander hostel en..... er was plek! Wat nog veel leuker was, was dat gelijk mijn naam werd geroepen toen ik binnen kwam. Wat bleek? Mijn 8 vrienden uit Nieuw Zeeland zaten in hetzelfde hostel!! Supergezellig!! Even later zag ik ook nog een meisje die ik in chiang Rai had ontmoet. Zij zei dat ze mijn stem herkende, ook 1 jongen van Nieuw Zeeland had mij aan mijn stem herkend. Haha herkennen mensen na 1 dag direct mijn stem? Ik weet niet of dat heel positief is haha.

De groep uit Nieuw Zeeland bleek te splitsen, maar gelukkig bleven er nog 4 in mijn hostel. Superleuk, ik kon gelijk met hun vandaag mee naar een ander plaatsje 'Vang Vieng', waar we de tubing gaan doen.
Vanochtend was zo leuk. Om half 9 zou de minibus vertrekken, en ik was mij aan het klaar maken. TOen werd er om kwart over 8 op mijn deur geklopt. Ik deed open, staan er 2 jongens met rastahoofden: "Goodmorning Sunshine!!!'. Haha ze kwamen mij ophalen want de minibus was er al. Dat is toch superleuk wakker worden?

Daarnaast heb ik het echt heeeeeeeeeel erg naar mijn zin hier. Ik vind het vooral zo lekker dat ik niks hoef. Dat ik gewoon kan doen waar ik zin in heb. Iedereen is zo aardig en iedere dag voel ik mij gelukkig hier. Ik snap er echt niks van. Ook heb ik helemaal geen last van heimwee. Ik heb nog geen 1 ogenblik gedacht van: ik wil naar huis. Wel mis ik mijn fietsje, Utrecht en natuurlijk mijn familie en mijn lieve vrienden, maar niet op een manier dat ik terug zou willen. Ik had dit nooit verwacht. Ook heb ik totaal geen last van een cultuurshock. Het weer is gewoon heerlijk hier, en ik houd van de lach die de mensen op hun gezicht hebben. Ook vind ik het leuk dat ik veel mensen ontmoet die hetzelfde als ik zijn. Iedereen vind het leuk om nieuwe mensen te ontmoeten en ook heel veel spontane mensen. IK vind het ook heerlijk om alleen te reizen. Lekker mijn eigen plan trekken, en niks overleggen. Ik doe alleen wat ik wil. GIster had ik een stelletje ontmoet die vol met plannen zaten, en ze moesten opschieten omdat ze weinig tijd hadden. Als ik dat hoor, dan word ik al moe. Misschien zie ik met mijn instelling niet alle ' hotspots', maar ik vind genieten van in een restaurantje zitten een stuk belangrijker. Als ik terug denk aan Parijs, dan denk ik niet aan de eifeltoren, maar dan denk ik aan de gezellige sfeer, en leuke incidenten die zich voordeden. Dat doe ik op dit moment ook. Heerlijk om bij een waterval te zitten, en te genieten van de zon en een leuke confersatie. Misschien zeggen alle mensen dan dat ik de grotere waterval gemist heb, maar dat maakt mij niet uit.

Net had ik met die stoere jongens 4 op een rij gespeeld. Dat soort dingen vind ik ook heel grappig.

Nou ik ga weer even stoppen! Dag lieve allemaal!! Ik schrijf dit in 1 keer, dus sorry voor de spelfouten en misschien de slechte zinsconstructie, maar het gaat om het verhaal!

Dikke kus!!

  • 08 Maart 2011 - 10:59

    Sara-May:

    Hahaha, ja, heel ergelijk al die fouten (NOT) Ik word vrolijk van je verhaal Syl, vrolijk omdat jij zo vrolijk bent. Wat onzettend relaxt dat je het oh zo naar je zin hebt!! Geniet, geniet, straks besluit je nog is daar een hostel op te richten. Dan kom ik 4 keer per jaar naar je toe goed? Ik ben benieuwd wanneer je naar vietnam gaat en wat je ervan vindt. NU nog tuben in Laos, pas op de voor hoge glijbaan! en drinken en zwemmen tegelijk, proost! Dikke kus!

  • 08 Maart 2011 - 11:07

    Mama:

    Hoi wijffie !

    Klinkt allemaal superleuk!
    Geniet er lekker van en fijn dat je geen last van heimwee hebt.
    Kijk maar goed om je heen en geniet van de lach van de mensen op hun gezicht. Dat is echte rijkdom !!!

    Kus,
    Mama

  • 08 Maart 2011 - 11:35

    Kitty:

    Ik snap heeeeelemaal wat je bedoelt!! ik herken mezelf zo in jouw verhalen, echt super om het ook van jouw kant te horen! En, het grappige is, alleen mensen die op jouw manier hebben gereisd zullen het begrijpen... :) geniet ervan! liefs xx

  • 08 Maart 2011 - 19:51

    Nousch:

    Heey syllie,
    Wat grappig dat je weer dezelfde mensen tegen bent gekomen! Het backpackerswereldje is blijkbaar niet zo groot :) Ben blij dat je daar ook lekker tot rust kan komen ipv rond te hollen met een veel te zware tas haha.
    Goed zo! Liefs!

  • 08 Maart 2011 - 23:45

    Ben:

    Hi Silvia

    Wat leuk om je belevenissen te lezen. Ga je nou de rivier af in the Golden Triagle of kom je gewoon met die kiwi's deze kant op nu je de smaak te pakken hebt en gestoken bent door het reisvirus? (beter dan gestoken worden door al die muggen!)

  • 09 Maart 2011 - 16:15

    Fay:

    haha syl ze herkennen niet je stem maar je enthousiaste gelach over heel de wereld;)

  • 11 Maart 2011 - 18:01

    Marika:

    Hallo Sylvia, fijn dat je zo van de reis geniet. Pas goed op jezelf.
    Veel liefs, Marika

  • 11 Maart 2011 - 22:28

    Durk :

    hee Syl
    Jee als ik dit alles zo weer van je lees , dan baal ik er eigenlijks best wel van dat ik in die tijd van mijn leven iets anders heb gedaan , ! ja geniet er dus zupper van , en weet , een dag niet gelachen is een dag niet geleefd X
    GR Durk en gerry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vangviang

Zuidoost Azie

Recente Reisverslagen:

09 Mei 2011

Naar huis

02 Mei 2011

EInde van de reis

20 April 2011

De blonde toerist tussen de Cambodjanen

11 April 2011

Verliefd

25 Maart 2011

Dan Than Trannetjes
sylvia

Actief sinds 29 Jan. 2011
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 44042

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2014 - 07 April 2016

1,5 jaar de wereld over!

12 Augustus 2013 - 07 September 2013

Ontdekkingstocht door de Himalaya

10 Januari 2012 - 11 April 2012

Zuid- en Midden Amerika

09 Februari 2011 - 09 Mei 2011

Zuidoost Azie

Landen bezocht: